Szakmai anyagok
Szakmai anyagok
Itt találhatók az intézet munkatársai és hallgatói által kidolgozott tudományos és szakmai anyagok.
MICEP
Interkulturális Kompetenciák Oktatási Projektekben.
A MICEP projekt támogatja az interkulturális kompetenciák fejlesztését olyan diákok és szakemberek esetében, akik az oktatásban, képzésben és a szociális intervencióban vesznek részt. Célja megosztani és népszerűsíteni az innovatív gyakorlati módszereket és megközelítéseket, hogy elősegítse a diverzitásra érzékeny projektek fejlesztését és megvalósítását.
Interkulturális Pedagógiai Modul 1_MANUEL_THEORIQUE_HUN_bd.pdf
PADMICA
In this literature review, carried out by Eötvös Loránd University, we aim to introduce relevant literature on the adaptation of international students and intercultural competence.
Chapter 1 provides a background on international students and discusses the necessity of pre-mobility preparation and post-mobility intervention.
Chapter 2 introduces the literature on acculturation and the adaptation of international students, including their experiences upon returning home after studying abroad. This chapter explores the processes and factors that influence their mobility outcomes across various domains, laying the groundwork for understanding the role of intercultural competence.
Chapter 3 focuses on intercultural competence, examining its components, main theoretical frameworks, development, measurements, and programs aimed at promoting its development among international students.
Chapter 4 presents recommendations for planning and implementing intercultural interventions based on our literature review.
Literature review on intercultural competence | PADMICA
PADMICA Literature review on the adaptation of international students and intercultural competence
ENCYCLOPEDIA - GLOBALIZATION AND HYBRIDIZATION
Az Encyclopedia-t Professzor Boreczky Ágnes oktatónk és az ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola Kultúra, Sokféleség és Oktatás Programjának doktori hallgatói állították össze.
Innen letölthető.
“FOGADJ BE” MIT TEHETNEK A TANÁROK AZ UKRAJNAI MENEKÜLT TANULÓK MEGSEGÍTÉSÉRE? - PROJEKTMUNKA
Az Ukrajnából Magyarországra menekült gyerekek megjelenése a magyar iskolákban olyan új helyzetet teremt, amire az iskolák és tanárok kevéssé vannak felkészülve.
Intézetünk Társadalmi Befogadás mesterszakának 11 nemzetközi hallgatója Boreczky Ágnes professzor emerita szakmai irányítása mellett készítette el az alábbi projektmunkát, amelynek célja, hogy - néhány általános információ mellett - segítse a tanárokat a menekült gyerekek iskolai befogadása során felmerülő legfontosabb kérdések továbbgondolásában, illetve gyakorlati ötleteket adjon az új helyzetek „kezeléséhez”.
Az intézet munkatársai, a hallgatókkal együttműködve hamarosan közreadják a projektmunka magyarra fordított, kibővített és aktualizált változatát.
Addig is örömmel és büszkén tesszük közzé diákjaink munkáját. Reméljük, hogy kollégáink mindennapi tevékenységükben hasznosnak találják majd az általuk kidolgozott anyagot.
STROLL - Walking the City Streets Online - Virtuális Mobilitás Projekt
A STROLL projekt 3 ország, 4 intézményének együttműködésével valósult meg 2021 áprilisa és 2023 márciusa közt. Célja egy olyan online kurzus fejlesztése és kipróbálása volt, mely egyszerre zajlik a 3 ország 3 egyetemén, ezáltal a résztvevő hallgatók és oktatók virtuális utazás keretei közt ismernek meg 3 európai várost. A projekthez kapcsolódó kurzus szabadon választottként volt felvehető a 2021/2022. tanév 2. félévében.
Részletes leírás itt érhető el. A projekt vezetője a budapesti Artemisszió Alapítvány, résztvevői a Madridi Complutense Egyetem, Spanyolországból, a Thessaly Egyetem, Görögországból, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karának Interkulturális Pszichológia és Pedagógia Intézete.
http://www.artemisszio.hu/blog/stroll-walking-the-city/104
Letölthető anyagok: