Szabadon választható tárgyak
2024/2025 II. tavaszi félév szabadon választható, intézeti tárgyak
PPK-IPPI:16 Előítéletek, sztereotípiák és csoportközi konfliktusok: Resztoratív gyakorlatok - 3 kredit - Fellegi Borbála
.A resztoratív kifejezés helyreállítást, jóvátételt jelent, mely során a konfliktus, szabályszegés vagy bűncselekmény elkövetése következtében kialakult kár (többek között morális, érzelmi) helyreállítását tűzi ki elsődleges célként. A világszerte már jól ismert és alkalmzott resztoratív eljárásokat speciálisan képzett személyek (facilitátor, mediátor, koordinátor) vezetik és alkalmazzák az élet különböző területein úgy, hogy az érintett személyek és a hozzájuk tartozó közösségek is aktívan részt vesznek a konfliktuskezelés folyamatában.
A képzés célja: olyan gyakorlati képzés, aminek következtében a szakemberek ismerik az alternatív konfliktuskezelés elméletét és gyakorlatát és rendelkeznek azokal a készségekkel, amelyek révén hatékonyan tudják támogatni az egyének-, csoportok- és osztályközösségek felelősségvállalását konfliktusos helyzetekben, valamint elősegítik a megsérült kapcsolatok helyreállítását és a sérelmek jóvátételét proakítv és reaktív technikákkal.
PPK-IPPI:25 Intercultural project - 2 kredit - Dr. Endrődy Orsolya
The course invites discovering projects and creating new project ideas with an intercultural perspective. It gives the opportunity to introduce any kind of relevant already existing projects or creating a plan about a new one.
The academic aim of the course is to give an overview of diverse aspects of the projects in the context of intercultural psychology and education. In this course students get the opportunity to get acquainted with socially relevant and reflective experiences from a critical perspective.
The course creates an opportunity for students to analyze and evaluate programs and projects from a diversity-conscious perspective.
PPK-IPPI:31 Fogyatékosság, társadalom és gender - 4 kredit - Dr. Lendvai Lilla
A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a fogyatékosságtudományi alapfogalmakkal, interdiszciplináris megközelítés szerint képet kapjanak a fogyatékossággal élő emberek társadalomban elfoglalt helyéről, a domináns csoport jellemző viszonyulásáról, a fogyatékos személyek ezzel kapcsolatos percepcióiról, valamint a nemi szerepek és sztereotípiák fogyatékos személyekre vonatkozó aspektusaival. A kurzus ötvözi a fogyatékosságtudomány, a szociálpszichológia és társadalmi nemek tudományának szemléletét, a hallgatók ismerik a releváns alapfogalmak mellett a meghatározó elméleteket és szerzőket is.
PPK-IPPI:32 A tanítás tanulása az árnyékoktatás világában - 3 kredit - Prof. dr. Győri János
A hallgatók egyéb kurzusokon szerzett ismereteire és személyes tapasztalataira építve a kurzus bemutatja az oktatás széles körben elterjedt nem-formális rendszereit, különös tekintettel az árnyékoktatásra. A kurzus fő célja az, hogy a hallgatók azzal ismerkedjenek meg, hogy az oktatásnak ebben a szegmensében hogyan zajlik a tanítás tanulása annak spontán és strukturált formáiban, és ez miként hat a leendő tanárok szakmai énképére, képzés- és szakmaválasztási motivációira, tanításmódszertani gazdagságára.