Beszélgetés Aggeliki Dareiou-val, a Thesszáliai Egyetem Európai Projektek Központjának munkatársával

Beszélgetés Aggeliki Dareiou-val, a Thesszáliai Egyetem Európai Projektek Központjának munkatársával
Lejegyezte: László Anna Írisz
Az Interkulturális workshop alkalmával a páros feladat keretein belül Aggeliki Dareiou-t, a Tesszliai Egyetem Európai Projektekért felelős központ munkatársa, jelenleg adminisztratív és pénzügyi területen lát el feladatokat, illetve vesz részt kutatásokban. Az egyik szünet során kértük meg, hogy egy rövid videófelvétel során válaszoljon pár kérdésünkre a szakmai tevékenységével kapcsolatban. A felvétel előtt pár szóban felvezettük, milyen kérdésekre számíthat majd az interjú során, emellett ő jelezte nekünk, hogy mivel elsősorban adminisztratív feladatokért felel kutatásokkal kapcsolatos kérdésekre ebből az aspektusból tud majd válaszolni. Mivel a párommal előre utánanéztünk a személyének és feladatkörének ez nem volt meglepetés a számunkra, az interjú előre megfogalmazott kérdéseit is már ehhez igazítva raktuk össze.
Az interjú kezdetén bemutatkozott, majd ismertette a munkakörét, amit már az első bekezdésben is leírtam. Kiemelte itt is, hogy főleg adminisztratív feladatai vannak a különböző projektek tervezése és megvalósítása során, amely ugyanakkor nem pusztán a papírmunkára korlátozódik. A második kérdésünk arra vonatkozott, hogy milyen tanulmányokat folytatott a munkába lépése előtt. Aggeliki Dareiou a londoni Kingston Egyetemen diplomázott Business Administration szakon. Ki is emelte válaszában, hogy jelenlegi feladatiban ennek köszönhetően igen otthonosan is mozog, hiszen tanulmányai szorosan kapcsolódnak jelenlegi munkaköréhez. Továbbá kitért arra is, hogyan szerezte meg jelenleg betöltött pozícióját. Elmondása szerint nem voltak különösebb akadályok, mivel tanulmányai befejeztével beadott jelentkezését elfogadták probléma nélkül, és fennakadások nélkül kezdhette meg munkáját a görögországi egyetemen. Ezt követően arról érdeklődtünk, hogy a munkája során milyen képességeknek veszi a legnagyobb hasznát. Ő jó kommunikációs készséget emelte ki, mint fő „segédeszköz”. Kis csapatban dolgoznak a pénzügyekért felelős részlegen, 4-5 fős létszámban. Ahhoz, hogy a feladataikat sikerrel tudják elvégezni és a légkör is ehhez járuljon hozzá Aggeliki Dareiou szerint az olajozott egymás közötti kommunikáció a kulcs. Végül arról kérdeztük, mit javasolna annak a fiatalnak, aki ilyen területen képzeli el a jövőjét. Aggeliki Dareiou a „networking”-et, a kapcsolatépítést emelte ki, szerinte az erre való képesség elengedhetetlen azon a területen, ahol ő tevékenykedik, hiszen sokféle, sok területen dolgozó kollégával kell megértetni magad nap mint nap, ahhoz, hogy fennakadások nélkül lehessen ellátni a projektekhez, kutatásokhoz szükséges adminisztratív feladatokat, és széles kapcsolati háló álljon rendelkezésünkre.
#ELTEPPK #Erasmus+ #E+ICM #ELTEICM #ELTEPPKIPPI #NetWorkShop #Cooperation #Intercultural #Interculturalpsychologyandeducation #Highereducationresearch #Multiculturaleducation #LifelongLearning #Inspiration #InternationalProjects #Teamwork #Diversity #Innovation