A tanórakutatás alkalmazása a szakképzésben

2021.07.08.
A tanórakutatás alkalmazása a szakképzésben
Elkészültek az adatgyűjtéseket összegző első kutatási jelentések a LS4VET (Lesson Study for VET) - Teachers’ collaboration for Improving the Quality of Vocational Education and Training c. Erasmus+ nemzetközi projektben.

Az ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet koordinálásával, Prof. Dr. Győri János vezetésével megvalósuló projekt célja a tanórakutatás módszerének a szakképzés ágazatára történő adaptálása. Az adaptáció kidolgozása és kipróbálása szakértői partnerek (nemzeti LS szakértők, egyetemi tanárképzők) és szakképző iskolák szoros együttműködésében valósul meg a négy partnerországban (Magyarország, Ausztria, Hollandia és Málta). A projekt első szakaszában három típusú adatgyűjtésre került sor.

Az Analyzing LS experiences focusing on VET jelentés áttekinti a tanórakutatás eddigi szakképzésben való alkalmazását tárgyaló (rendkívül szűk) szakirodalmat, valamint összegzi a négy partnerország és a partnerintézmények tanórakutatás alkalmazását illető tapasztalatait felmérő adatgyűjtés eredményeit.

Az Identifying relevant VET-specific factors c. jelentés a négy partneriskolában végzett interjús vizsgálat eredményeit elemzi, levonva a fő tanulságokat a tanórakutatás adaptációját leíró LS4VET Model kidolgozására vonatkozóan.

Végül, az Identifying needs for pedagogical change c. jelentés a négy partneriskola oktatói körében végzett online kérdőíves felmérés eredményeit összegzi, amely a projekt következő részében kidolgozandó LS4VET online kurzus tervezését segíti.

Az ELTE IPPI és egy magyar partnere (iTStudy) e közös felmérésen kívül egy országos felmérést is lebonyolítottak a tanév végén egy jelentősen kibővített kérdőív alapján, amelyen több mint 300 szakképzésben dolgozó oktató vett részt. E felmérés első eredményei az ősz folyamán várhatók.

Másodközlés.

Forrás: ELTE PPK Hírek