Prof. Carrie Paechter előadásai április 2-án és 3-án

2019.04.01.
Prof. Carrie Paechter előadásai április 2-án és 3-án

LGBTQI+ szülős családok és az iskolák

2019. Április 2. 14:00-15:30 KAZY 203.
Az előadásában Dr. Paechter legfrissebb kutatásáról fog beszélni, amelynek témája az LGBTQI+ szülők és a gyerekeik iskoláinak kapcsolata volt. Arra fog fókuszálni, hogy miként számoltak be a kutatásban résztvevő szülők és gyerekek arról, hogy miként viszonyultak az iskolák ahhoz, hogy LGBTQI+ szülők gyerekei is a közösségükhöz tartoznak, és mit mondtak arról, hogy hogyan lehetnének az iskolák befogadóbbak.
Professzor Carrie Paechter a Nottingham Centre for Children, Young and Families igazgatója a Nottingham Trent University-n (Egyesült Királyság). Kutatási területei közé tartoznak a társadalmi nem, a hatalom és tudás, a gyerekek identitás-konstrukciói és értelmezései, valamint az on-line kutatási módszerek. Különösen érdekli az, hogy a gyerekek és fiatalok, hogyan jelenítik meg az identitásokat, hogyan értelmezik saját magukat és másokat a különböző társas közegekben, beleértve az iskolát, az otthont és a kortárs csoportot. Könyve Being Boys, Being Girls: Learning masculinities and femininities az Open University Press kiadónál 2007-ben, míg Anna Carlile-lal közös könyve az LGBTQI-parented Families and Schools: visibility, representation, and pride tavaly jelent meg a Routledge kiadónál.
Az előadás nyelve: angol


Fiúvá és lánnyá lenni: Hogyan tanuljuk meg közösségekben és gyakorlás útján, hogy kik vagyunk

2019. Április 3. 14:00-15:30 KAZY 004.
Az előadásban Dr Paechter azt a kérdést járja körül, hogyan konstruálják a gyerekek identitásaikat közösségek tagjaiként; otthon, az iskolában és a kortárs csoportban. Áttekinti, hogyan sajátítják el az identitásokat a különböző közösségekben általában, majd a nemi identitás kialakítását specifikusan.
Professzor Carrie Paechter a Nottingham Centre for Children, Young and Families igazgatója a Nottingham Trent University-n (Egyesült Királyság). Kutatási területei közé tartoznak a társadalmi nem, a hatalom és tudás, a gyerekek identitás-konstrukciói és értelmezései, valamint az on-line kutatási módszerek. Különösen érdekli az, hogy a gyerekek és fiatalok, hogyan jelenítik meg az identitásokat, hogyan értelmezik saját magukat és másokat a különböző társas közegekben, beleértve az iskolát, az otthont és a kortárs csoportot. Könyve Being Boys, Being Girls: Learning masculinities and femininities az Open University Press kiadónál 2007-ben, míg Anna Carlile-lal közös könyve az LGBTQI-parented Families and Schools: visibility, representation, and pride tavaly jelent meg a Routledge kiadónál.
Az előadás nyelve: angol